Новозеландський пілот команди «Рейсинг Буллз» Ліам Лоусон відреагував на нещодавнє рішення «Альпін» замінити австралійця Джека Дуена на аргентинця Франко Колапінто.
Про це повідомляє видання ProSport.
Лоусон підкреслив, що Дуен, попри короткий час у Формулі-1, продемонстрував достатньо, аби залишитися у чемпіонаті, але система оцінки молодих гонщиків залишається надзвичайно жорсткою.
«Я розмовляв із Джеком, і, звісно, йому зараз дуже важко. Думаю, він показав достатньо, щоб залишитися у Формулі-1, це безсумнівно. Але як можна очікувати, що усього за п’ять гонок ти зможеш показати все, на що здатен, особливо якщо це твій перший сезон? На жаль, це жорстокий світ», – поділився Лоусон своїми думками щодо ситуації з Дуеном та Колапінто.
Чому п’яти гонок недостатньо
Контракт Франко Колапінто з «Альпін» розрахований лише на п’ять гонок, після чого Джек Дуен повернеться до ролі резервного пілота.
Такий підхід до формування складу команди викликає питання серед експертів і самих гонщиків. Формула-1 – це не лише швидкість, а й адаптація до нової машини, командної роботи, стратегії та психологічного тиску. Пілотам-початківцям часто не вистачає часу, щоб повністю розкрити свій потенціал, а короткі контракти лише посилюють цю проблему.
Лоусон сам нещодавно опинився у схожій ситуації, коли йому довелося доводити свою спроможність у жорстких умовах конкуренції. За його словами, навіть досвідчені гонщики не завжди можуть одразу показати стабільні результати, а для новачків це майже неможливо.
Тенденції у Формулі-1 та приклад Лоусона
У сучасній Формулі-1 спостерігається тенденція до швидкої ротації гонщиків, особливо у командах-середняках і молодіжних програмах. Так, у сезоні-2025 «Ред Булл» після двох етапів також розглядав можливість заміни Ліама Лоусона на Юкі Цуноду, оскільки новозеландець не зміг набрати очок у перших гонках.
Керівник команди Крістіан Хорнер підкреслював, що для боротьби за Кубок конструкторів потрібно мати двох стабільних пілотів, які здобувають очки, і це створює додатковий тиск на новачків.
Лоусон визнає, що адаптація до нової машини та трас – це складний процес, який вимагає часу. Він наголошує, що навіть якщо пілот має талант і потенціал, без належної підтримки та стабільності у складі команди розкритися повністю дуже важко.