Аргентинський пілот Франко Колапінто провів свій дебютний Гран-прі Формули-1 у складі команди «Альпін», фінішувавши на 16-й позиції на трасі в Емілії-Романьї.
Про це повідомляє видання ProSport.
Сам гонщик визнав, що результат не виправдав очікувань, проте підкреслив: «У мене був непоганий темп, але трохи не пощастило з тактикою. Не на такий результат ми розраховували, але на старті гонки у нас був хороший темп».
Колапінто обрав стратегію з однією зупинкою, стартувавши на шинах «медіум», які дозволили йому проїхати значну частину дистанції. Однак після його піт-стопу на трасі був оголошений режим віртуальної машини безпеки, а згодом з’явилася й реальна машина безпеки.
Це поставило Франко у складну ситуацію: його «хард» пройшов лише вісім кіл, коли суперники отримали можливість перейти на свіжу гуму. Після рестарту Колапінто було важко тримати темп на рівні з іншими пілотами.
Шлях Колапінто до Формули-1 і приєднання до «Альпін»
Франко Колапінто – один із найяскравіших молодих талантів Аргентини, який у 2024 році дебютував у Формулі-1 у складі «Вільямс», замінивши Логана Сарджента. За дев’ять гонок він набрав п’ять очок, а найкращим результатом стало восьме місце в Азербайджані.
Його перехід до «Альпін» на позицію тест-пілота і резервного гонщика був стратегічним кроком французької стайні, яка робить ставку на розвиток молодих кадрів.
Контракт Колапінто з «Альпін» передбачає участь у програмі тестування попередніх болідів і активну роботу на симуляторі, а також можливість замінити основного пілота у разі необхідності.
У 2025 році він отримав шанс проявити себе вже на етапі в Емілії-Романьї, замінивши австралійця Джека Дуена, який не зміг набрати очок на стартових етапах сезону.
Що завадило кращому результату та перспективи на майбутнє
Попри неідеальний результат, Колапінто підкреслив, що отримав цінний досвід і зібрав багато корисної інформації для команди: «Я багато чому навчився і зібрав корисну інформацію для команди. Попереду будуть траси, які повинні більше підходити нашій машині, особливо Монако. Я все ще не до кінця освоївся, продовжую процес навчання. Я продовжую прогресувати і з нетерпінням чекаю наступного Гран-прі».
Аналітики відзначають, що дебют Колапінто відбувся у складних тактичних умовах. Стратегія з одним піт-стопом була ризикованою, а поява машини безпеки у невдалий момент фактично позбавила його шансів на кращий фініш.
Однак темп, який Франко демонстрував на початку гонки, свідчить про потенціал як самого гонщика, так і боліда «Альпін» на певних трасах.